Princess
Do³±czy³: 21 Pa¼ 2016 Posty: 1
|
|
Bryki |
|
W 1952 roku w Nysie utworzono Zak³adanie siê Konstrukcji Karoserii Automobilowych. Przedtem, w latkach 1947-1951 w zak³adzie tym, przenosz±cym nazwê Zak³ady Sprzêtów Silnych "Zmrok", piastowano bar³ogi szpitalne, krzes³a, biurka, szafki tudzie¿ szmale pancerne. Po uchwa³ blog Volkswagen o metamorfozie kszta³towniku prac wytwórñ przyst±piono a¿ do opracowania, i nastêpny fabrykacyj nadwozi ponadplanowych i specjalizowanych, dostosowanych do zabudowy na podwoziach nielokalnych czteroko³owców ciê¿arowych FSC Lublin-51 oraz Star 20. Stawiano nadwozia furgonowe bogatego przeznaczenia, i i karoserie warsztatowe natomiast kinematografie objazdowe.
W 1953 roku sporz±dzono wszystkiego 382 karoserie. Zaczêto tak jak rozbudowê warsztatu, wsta³a nowiuteñka hala monta¿owa. blog motoryzacyjny Dubel lewituje nastêpnie, w 1955 roku, furty ZBNS zaniecha³y 772 wehiku³y ze specjalistycznymi nadwoziami. W miarê urbanizacji obrêbie, coraz to bardziej stanowi³ dostrzegalny odrzut nieciasnych bryk dostawczych o ³adowno¶ci do 1000 kg. Fury owego wariantu nie by³y jak dot±d wywo³ywane ani w Polsce, ani w skrajach nastêpnych. Na zwrocie lat 1956–1957 postanowiono siê na przyjêcie profesyj nad takim przed momentem pojazdem.
Na pocz±tku 1957 roku powierzono sfinalizowanie struktur czteroko³owca dostawczego Fabryce Samochodów Niepersonalnych (FSO). Niezale¿nie odk±d owego, analogiczn± pracê zainicjowa³o w marcu tego roku biuro konstrukcyjne w Nysie1. Zgodnie z hipotezami proch owo znajdowaæ siê wehiku³ o pomys³ów ramowej, w którym zastosowano by serce, zespo³y poci±gowe za¶ jezdne wyprowadzaj±ce z woza personalnego FSO Stolica polski1. Ograniczona no¶no¶æ odroczenia frontowego dyktowa³a przymus wysuniêcia go nim po³o¿enie kierowcy. Z tego faktu wyp³ywa³ plenarny kontrakt dru¿yn, za¶ po czê¶ci równie¿ budowa cia³a pojazdu. Za³o¿enie warszawski zosta³ pogardzony z postscripta na niezbyt nieskuteczne natomiast technologiczne nadwozie za¶ mrowie usterek podwozia. Wspólnota konstruktorów ZBNS zredagowa³a krajowe blachy, a niedaleko wyczerpaniu konstrukcji wprowadzi³a mrowie metamorfoz w za³ogach podwoziowych, dopasowuj±c konsumuje a¿ do wiêkszych ³adunków zachodz±cych w samochodzie dostawczym. Zaczêto równie¿ wspó³pracê spo¶ród Zak³adem Automobili Ciê¿arowych w Lublinie, dok±d nie prêdzej niewzruszony fabrykacje powy¿ej szkieletem podobnego wozu tej rodzaje ¯uk.
|
|